"> مزیت‌ها لامپ ال ای دی - فروشگاه اینترنتی سیماران مارکت فروشگاه اینترنتی سیماران مارکت

مزیت‌ها لامپ ال ای دی

مزیت‌ها لامپ ال ای دی

جک سیماران

۱- طول عمر بالا

مزیت‌ها لامپ ال ای دی:   اولین و مهم‌ترین مزیت لامپ ال ای دی، طول عمر بالاست. یک لامپ رشته‌ای در صورت استفاده درست، ۱۰۰۰ ساعت عمر می‌کند، از طرفی اگر تعداد دفعات روشن و خاموش کردن آن زیاد می‌شد، سریع‌تر می‌سوخت. لامپ فلورسنت که در بازار به کم مصرف معروف بود (همان لامپ‌های پیچی)، ۸۰۰۰ ساعت عمر می‌کرد.

 

ال ای دی در بدترین حالت ۱۰۰۰۰ ساعت عمر می‌کند. نکته جالبی که درباره لامپ ال ای دی وجود دارد این است که این لامپ‌ها معمولاً نمی‌سوزند، بلکه در انتهای عمرشان، نورشان کم می‌شود. معمولاً علت سوختگی لامپ LED خراب شدن یکی از تراشه‌های SMD لامپ است که در بعضی اوقات قابل تعمیر است.

 

لامپ‌های قدیمی، همگی حباب شیشه‌ای داشتند، در نتیجه با کوچکترین ضربه‌ای می‌شکستند. این مشکل دیگر در لامپ ال ای دی نیست، زیرا بدنه لامپ معمولاً از پلاستیک ساخته می‌شود که در برابر ضربه مقاوم است. همین مزیت باعث شده است که این لامپ‌ها را به آسانی و اینترنتی بتوانیم بخریم و نگران آسیب دیدن بدنه آن‌ها نباشیم.

 

مانیتور سیماران

 

۲- بازده نوری (lum/watt) خوب

شاید شنیده باشید که به این لامپ‌ها فوق کم مصرف می‌گویند، اما چرا؟ یک لامپ LED، بیشتر توان یا همان برق دریافتی را به نور تبدیل می‌کند. در واقع می‌توان گفت ۹۰ درصد انرژی دریافتی آن‌ها به نور تبدیل می‌شود. این روند در لامپ‌های رشته‌ای قدیمی کاملاً برعکس بود و ۹۰ درصد انرژی دریافتی به صورت گرما به هدر می‌رفت.

در حال حاضر لامپ‌های led بازده‌ای بین ۷۰ تا ۱۵۰ لومن بر وات دارند. این در حالی است که این مقدار برای لامپ‌های رشته‌ای ۱۰ تا ۱۵ لومن بر وات، برای لامپ‌های کم‌مصرف ۴۵ تا ۶۵، برای لامپ‌های بخار جیوه ۳۵ تا ۶۰، برای لامپ‌های بخار سدیم ۶۰ تا ۱۱۰ و برای لامپ‌های متال هالید ۷۵ تا ۸۵ لومن بر وات می‌باشد. بازده نوری خوب این لامپ‌ها باعث کاهش چشمگیر مصرف برق و هزینه پرداختی در بلند مدت می‌شود.

 

مزیت‌ها لامپ ال ای دی

 

آیفون تصویری سیماران

دیدگاه‌ها ۰

*
*

ارتباط در واتساپ
ارسال