"> تاریخچه دوربین مدار بسته - فروشگاه اینترنتی سیماران مارکت فروشگاه اینترنتی سیماران مارکت

تاریخچه دوربین مدار بسته

تاریخچه دوربین مدار بسته

 

 

تاریخچه دوربین مدار بسته :  جالب است بدانید شرکتی که اولین دوربین مدار بسته را ساخته شرکت زیمنس بوده است. شرکتی که هنوز هم یکی از برندهای شناخته‌شده در تولید دوربین‌های مدار بسته و لوازم برقی در جهان هست.

 

لامپ ۹ وات سیماران

 

سال ۱۹۴۲:

مهندسین آلمانی در ارتش این کشور برای اینکه اطلاعات کاملی درباره پرتاب موشک به‌دست بیاورند اقدام به ساخت چنین وسیله‌ای کردند. از قدیم هم آلمانی‌ها اختراعات جالبی داشتند.

 

سال ۱۹۴۹:

در آمریکا یک محصول خاص بنام ” وریکون ” وارد بازار شد. تبلیغات گسترده‌ای در آن زمان برای این مدل دوربین مداربسته شکل گرفته بود. در امریکا هم در آن زمان بیشتر برای بررسی و نظارت بر پرتاب موشک‌ها از دوربین مدار بسته استفاده می‌شد. تا این سال اگر به مردم عادی می‌گفتید دوربین مدار بسته چیست, واقعاً به شما می‌خندیدند. اما …

 

هالوژن سیماران

 

سال ۱۹۶۹:

ماری ون بویتان دست به اختراع یک نوع دوربین برای خانه‌ها زد و توانست سروصدای زیادی به پا کند. دیگر افراد می‌توانستند شخصی که پشت در خانه آنها هست را ببینند و هم صدایش را بشنوند. (البته فکر کنم منظورش همان آیفون تصویری بود).

 

سال ۱۹۷۰:

تا این سال اکثر دوربین‌ها قادر به ذخیره‌سازی عکس و فیلم را نداشتند. اما وقتی تکنولوژی VCR وارد شد قضیه کمی فرق کرد. حالا مردم می‌توانستند هم ویدیو ضبط کنند و هم اگر چیز خوبی تو دوربین مدار بسته نبود حتی حذفش هم بکنند.

 

سال ۱۹۷۳:

پلیس‌های آمریکا مجهز به دوربین‌هایی شدند که می‌توانستند با نظارت گسترده‌تر از انواع جرائم با خبر شده و جلوی خیلی از جرائم را بگیرند. البته زیاد کارساز نبود. در ادامه …

 

سال ۱۹۸۰:

دیگر فقط دوربین‌های مدار بسته در اختیار پلیس آمریکا نبود. بلکه این دوربین‌های مخفی امنیتی به طور گسترده‌ای در آمریکا پخش‌شده بود و هر کسی برای امنیت بیشتر کسب‌وکار خود از آنها استفاده می‌کرد. حالا دیگر کار پلیس هم راحت‌تر بود.

 

 

دوربین مدار بسته سیماران

 

۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰:

دیگر دوربین‌های مدار بسته با حجم‌های کم و خرابی‌های زیاد و مشکلات متعدد جای خود را به دوربین‌هایی با کیفیت بهتر (البته نه خیلی متفاوت) دادند. دیگر این دوربین‌ها محدود به چند کشور نبود. تقاضا در کشورهای مختلفی وجود داشت و شرکت‌های تولیدکننده هم به مرور زیاد شدند و برندهای زیادی به مرور زمان توانستند قسمتی از این بازار بزرگ را کسب کنند.

 

تاریخچه دوربین مدار بسته

دیدگاه‌ها ۰

*
*

ارتباط در واتساپ
ارسال