"> نحوه نصب سنسور راه پله - فروشگاه اینترنتی سیماران مارکت فروشگاه اینترنتی سیماران مارکت

نحوه نصب سنسور راه پله

نحوه نصب سنسور راه پله

آنتن مرکزی سیماران

نحوه نصب سنسور راه پله: برای این که بتوان سنسور را در راه پله نصب کرد بایستی که کارهای زیر را با دقت انجام دهید:

 

مراحل نصب

 

۱٫ سنسور را مطابق چراغ انتخاب کرده چرا که سنسورهای مختلف زاویه دید مختلفی دارند.

۲٫ در هر سنسور معمولا سه سیم جدا از هم دیده می‌شود که یکی از آن‌ها نول و دیگری فاز است. اساسا هنگام عملکرد سنسور توسط سیم فاز جریان برق وصل می‌شود و کمی از آن توسط سیم سوم به سنسور برگشت داده می‌شود.
۳٫ در این وهله لازم است که سیم‌ها بهم متصل شوند و سپس عملکرد سنسور بررسی شود. حال می‌توانید سنسور را در محل مورد نظر نصب کنید.
در فضاهای باز بهتر است که قبل از ورودی یک کلید تک‌پل نصب شود چرا که در هنگام طوفان با حرکت گرد و غبار، چراغ روشن نمی‌شود و بایستی بتوان آن را دستی روشن و خاموش کرد.

 

درب بازکن سیماران

 

چراغ سنسوردار چیست:

در حال حاضر برای ایجاد نورپردازی‌های جذاب از المان‌های مختلفی استفاده می‌شود که چراغ سنسوردار هم یکی از آن‌ها است. این چراغ منحصر به فرد علاوه بر نورپردازی که انجام می‌دهد در هوشمندسازی ساختمان هم بی‌تاثیر نخواهد بود. قبل‌تر برای روشن کردن لامپ بایستی که کلید برق برق پیدا می‌شد و با فشار دادن آن به روشنایی می‌رسید اما امروزه با وجود این چراغ‌ها دیگر نیازی به کلیدها نیست و با کوچک‌ترین حرکتی می‌توان از روشنایی آن‌ها بهره برد. این چراغ‌ها با حضور فرد در مکان روشنایی مورد نظر را تامین می‌کنند و در غیر این صورت خاموش می‌مانند.

 

سنسورهای استفاده شده

 

در این چراغ‌ها مدل‌های مختلفی دارند و برای روشنایی محیط عکس العمل‌های متفاوتی هم ارائه می‌دهند. در واقع این سنسورها در دسته سنسورهای Passive Infra-Red یا همان RIP هستند. در حقیقت عملکرد این سنسورها بر اساس گرمای محیط است و به همین دلیل در محیط‌های عمومی به منظور روشن و خاموش شدن چراغ‌ها از این سنسورها بهره می‌برند.

توجه کنید که در ساختار چراغ‌ سنسوردار علاوه بر سنسور از فتوسل هم استفاده شده است که در نهایت چراغ‌ها را به گرما و نور محیط حساس می‌کنند. تنظیمات کلی که برای چراغ‌های سنسوردار در نظر گرفته شده است در همان کارخانه سازنده صورت می‌گیرد اما در صورت نیاز می‌توانید تنظیمات آن را از طریق دو ولومی که روی سنسور تعبیه شده، انجام دهید. هزینه نهایی این چراغ‌ها بسیار کم است لذا سیم‌کشی حذف می‌شود و دیگری نیازی به استفاده از شاسی تایمر و تایمر نخواهد بود.

 

چراغ سنسوردار سیماران

 

نحوه نصب سنسور راه پله

دیدگاه‌ها ۰

*
*

ارتباط در واتساپ
ارسال