"> خرید درب اتوماتیک - فروشگاه اینترنتی سیماران مارکت فروشگاه اینترنتی سیماران مارکت

خرید درب اتوماتیک

خرید درب اتوماتیک

خرید درب اتوماتیک با کیفیت

درب اتوماتیک به دربی گفته می شود که با استفاده از حسگرهای حرکتی یا ریموت های کنترل می توان آن را باز و بسته کرد. درب های اتوماتیک در جهت های مختلف حرکت می کنند و در مدل های متنوع ساخته می شوند. ماده که برای ساخت این نوع درب ها به کار می رود، متفاوت است و بسته به اینکه از چه تکنولوژی برای تولید درب اتوماتیک استفاده می شود، یک نوع خاص از درب تولید می گردد. بنابراین بسیار مهم است که با توجه نیازهایی که دارید و توقعی که از یک درب خودکار دارید دست به انتخاب محصول مورد نظر خود بزنید. در ادامه به بیان ویژگی های مورد نیاز برای خرید درب اتوماتیک می پردازیم

مدل های موجود برای خرید درب اتوماتیک

خرید درب اتوماتیک

هیدرولیکی

این نوع درب با استفاده از نیروی تحت فشار سیالات کار می‌کند برای کارکرد بهترین این درب از روغن غیر قابل تراکم استفاده می شود. از مزیت های استفاده از این نوع درب می توان به قدرت بسیار بالا و حرکت یکنواخت آن اشاره کرد که برای به حرکت درآوردن و باز و بسته کردن درب های سنگین مناسب است. بنابراین بهتر است که در محل هایی که نیاز به درب های سنگین و بزرگ دارند از درب های هیدرولیکی استفاده کرد.

یک نکته مثبت دیگر در رابطه با این درب به استهلاک پایین آن برمی گردد. به دلیل قدرت بسیار بالای این نوع درب، حرکت درب آرام و بدون لغزی می باشد و این از مستهلک شدن درب جلوگیری می کند. بتابراین برای مدت زمانی طولانی می توان از درب های هیدرولیکی استفاده کرد. البته این راندمان بالا باعث شده تا هزینه نگه داری آن بسیار بالا برود و همین قضیه هم باعث خواهد شد تا عده ای که نمی خواهند خیلی هزینه کنند، دست به استفاده از این درب ها نزنند.

پنوماتیک

خرید درب اتوماتیک

در این نوع درب نیروی تحت فشار باد تامین کننده انرژی مورد نیاز بری به حرکت در آوردن درب ها است. مصرف انرژی وهزینه در این نوع درب بسیار کم است واز مزایای آن می‌توان به آرام و بی صدا بودن آن اشاره کرد. دیگر از این درب ها زیاد استفاده نمی شود چون در مقایسه با سایر درب های اتوماتیک عملکرد چندان خوبی ندارند و در صورت خرابی هم پیدا کردن خدمات پس از فروش برای آن ها بسیار دشوار است.

گیربکسی

تامین کننده انرژی مورد نیاز این نوع درب نیروی موتور برقی کوچکی است که در داخل جک این نوع درب به کار برده می‌‌شود. این نیرو از جک‌ها به گیربکس منتقل شده و باعث حرکت درب می‌شود. از مهمترین مزایای این نوع درب می‌توان به جدا بودن بخش مکانیکی و الکترومکانیکی آن اشاره کرد. بنابراین در صورت خرابی یکی از بخش‌ها دیگر نیازی به اصلاح کل سیستم نسیت و هزینه تعمیر درب به شکل قابل مشاهده ای کاهش پیدا می کند.

همان طور که مشاهده کردید هر کدام از این درب ها دارای ویژگی های مختص به خودشان هستند و شما می توانید بر اساس هزینه ای که می خواهید بکنید و توقعاتی که از یک درب اتوماتیک دارید دست به انتخاب آن ها بزنید.  در ادامه به بررسی دیگر ویژگی های مهم برای خرید درب اتوماتیک خواهیم پرداخت.

اجزای درب اتوماتیک

خرید درب اتوماتیک

سنسورها یا حسگرها، یکی از اجزای اصلی درب‌های اتوماتیک هستند که یکی از کارهای اصلی درب که شناخت افراد ایستاده پشت در است را انجام می دهند. درب های اتوماتیک از انواع مختلفی از حسگرها استفاده می کنند که با توجه دربی که سهتند. حسگرها برای این نوع درب، دارای مدل‌های مختلفی هستند که هر کدام، یک کاربری ویژه را در سیستم اتوماتیک ایجاد می‌کنند. در ادامه به بررسی انواع مختلف درب‌های اتوماتیک می پردازیم:

  • سنسور مایکروویو بازتابی
  • سنسورهای مادون قرمز
  • سنسورهای ترکیبی

سنسور مایکروویو بازتابی

سنسورهای مایکروویو یکی از بهترین عملکردها را در میان سنسورهای باز کردن درب اتوماتیک دارند و در هنگام خرید درب اتوماتیک بهتر است که به داشتن این سنسورها در محصول مورد نظر دقت کنید. این سنسورها سرعت بسیار بالایی دارند و به خوبی برای مدتی طولانی کار می کنند.

سنسورهای مادون قرمز

استفاده از سنسورهای مادون قرمز در نصب درب اتوماتیک، امکان تشخیص حرکت‌ها را در محدوده خاصی فرآهم می‌آورد. مزیت اصلی این نوع سنسور، هماهنگی با تمام انواع درب های اتوماتیک است. به همین دلیل سرعت عمل بالایی در این سنسورها وجود دارد و مصرف انرژی هم به خاطر باز نشدن به مورد درب به مقدار مقابل مشاهده ای کاهش پیدا می کند.

سنسورهای ترکیبی

همان طور که از نام آن‌ها مشخص است، ترکیبی از دو فناوری مادون قرمز و مایکروویو هستند. ایمنی بالای این سنسورها در هنگام برخورد درب اتوماتیک با اشیا، مهم‌ترین مزیت آن‌ها به شمار می‌رود. برای مثال یکی از ویژگی های این نوع سنسورها این است که اگر جسمی به طور تصادفی در میان دو لنگه درب اتوماتیک قرار بگیرد، موقعیت جسم توسط این حسگرها شناسایی شده و از برخورد درب با مانع جلوگیری خواهد شود.

از مقاله خرید درب اتوماتیک راضی بودید؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان سیماران سریع به آن پاسخ دهند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه‌ها ۰

*
*

ارتباط در واتساپ
ارسال